The Sound of My Heart The Sound of My Heart: merajukk dengan facebook !

Tuesday, January 31, 2012

merajukk dengan facebook !


hai selamat petangg ..

saya geramm ! eh silap . saya geghamm !

kenapa la facebook aku nih tetiba dilanda virus yg meghepek tuh ? nak online pun susah .. aduhaii adakah facebook suruh aku study ? tuh yang tak kasi aku online .. haha

bila aku nak online jea benda alah bawah nih yang keluar .. lepas tuh tetiba jea post kat wall orang lain benda meghepek ..




asal online jea jadi macam tuh .. asal online jea jadi macam tuh .. asal jadi macam tuh jea time aku online ..

sebelum tuh aku dah disuruh pasang antivirus .. tapi takde benda pun .. macam tuh jugakk .. memang aku nak merajuk dengan facebook !





siap ada limit pulak tuh nak ber-facebook .. memang memerlukan tahap kesabaran yang tinggi !

merajuk dengan facebook .. aku lebih kan masa dengan twitter pulaa .. haha macam ada banyak scandal pula aku nih .. nasib baik twitter tak buat masalah .. kalau tak aku bakor jea pc nih >.<



dekat twitter aku open sikit bab melepaskan atau meluahkan perasaan .. dekat facebook saya pemaluu .. dekat twitter saya gedikk ! yaa itu fakta .. haha kalau dekat blog apa pula yaa ?

nih time gedikk ! haha

ada juga yang menyampukk .. haha i love you too akma yang sengett :D


cukup la aku membebel pasal facebook and twitter kat sini .. kang blog pula buat masalah ..


p/s : saya menukarkan huruf 'r' kepada gh (contoh merepek:meghepek) .. harap maklum saya tidak boleh sebut 'r' .. huahuahua
Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

3 comments :

mr.D said...

haha..pelat r ea..nice entri btw,..

ftdanisha said...

sy pn ade jd cmtu gk..tp nsib sumenye dh ok..[eh tu trus tukr pwd

atnur @ Iza said...

ada install something sblm jd mcm tu kan? sbb dari gambar yg ketiga tu, mmg obviously redirect ke site lain...

just nak bgtau, if next time kalo ada sesape send link suruh install apa² kat Facebook (kalo x suruh pun tp promote especially program), avoid dari click link tu. sometimes bukan diorang yg send tp program yg diorg dah terinstall via click tu yg send aka spam friends list utk buat benda yg sama.

sblm login ke Facebook, try buat something. awak guna Firefox kan? gi Firefox, click Tools sebelah Bookmarks tu, then click Add-ons. kalo x pernah install apa² sblm nie, patut kat bahagian Extensions tu kosong je. kalo ada apa² Extensions, just Remove semua, then restart balik Firefox tu. check Add-ons lagi skali, kalo dah xde apa² kat Extension tu, means patut dah xde apa².

check kat Plugins pulak. Disablekan semua yg pelik². kalo x tau yg mana pelik, Disable je semuanya skali. then restart Firefox, double check lg skali. kalo semua Plugins dah Disable & Entensions dah kosong, try login Facebook. check masih redirect ke site lain lagi ke x. kalo x redirect, tukar password. sblm tukar password kat Facebook, tukar password kat email dulu. dah tukar kat email, then tukar password kat Facebook. kalo semua dah ok, jangan click apa² link lagi dah kat Facebook yg kawan send kat wall atau inbox awak. just to be safe...

lepas tu, sila check wall, inbox & album awak, delete la semua benda yg pelik² yg awak jumpa. kalo ada post yg kononnya dari awak padahal awak x post pun, delete jugak x kira la kat wall awak or kwn awak. then just bgtau kwn² awak supaya x click link tu.

kalo awak ada antivirus ke, antispyware ke, make sure awak update setiap hari. kalo pc/laptop awak tu x pernah scan or dah lama x scan, silalah buat complete/full scan. quarantinekan/disinfectkan je segala benda yg didetect tu. lepas tu seminggu skali run fast/quick scan.

semasa online kat memana social network (Facebook, Twitter, Google+, MySpace, Tagged, etc), elakkan dari click link² yg disend ke inbox/message or dipost ke wall awak x kira la dari sape pun.

sorry panjang tp harap ianya dpt membantu awak. kwn² FB saya ramai yg dah terkena tahun lepas & tahun sblm² tu. :)