The Sound of My Heart The Sound of My Heart: berhati-hati apabila berbicara ~

Friday, January 6, 2012

berhati-hati apabila berbicara ~


selamat malam :]

hari nih masuk hari keenam tahun 2012 .. hari ketiga persekolah .. (skema nya ayatt) hari nih malang sungguh .. da lahh terlambat datang sekolah .. kena bebel ngan kapten pulak tuh .. maaf kapten ! minggu depan saya cuba datang awal yaa :]

balik tuh pulakk aku boleh terkunci kat luar .. tak boleh masuk rumah .. haihh apa malang nasib :'( nasib baik jiran aku tolong .. nak menangis aku dibuatnyaa ..

eh eh nak meluah kan perasaan pulakk .. back to the topic !

pernah tak kita terfikir apa yang kita cakap tuh betul atau takk .. menyakitkan hati ke takk .. kadang kadang apa yang kita cakap auta jea lebih .. fakta nya hilangg ..

contoh nya kita cakap kat orang yang Adi Putra dah ada empat isteri .. haa ? biar betikk ? haha ini contoh aje .. sah sah tak betul .. dan tak pasal pasal kita dah cerita tipu kat orang tuh .. buat nya tersebar ? haa tanggung laa sendiri ..

ataupunn bila kita bergurau dengan sesorang dea tak boleh terima .. mana kita tw kann .. ntah ntah hati dea lembut sangat .. tak pasal pasal tacing lepas tuh :>

contoh nya , 'kau dah gemuk buat la cara gemukk .. bagi tempat nih kat aku yang kurus lagi langsing nih .. muahahah ~ ' ok nih memang agak kurang ajar .. kalau memang itu cara kita bergurau takpe laa .. tapi fikir la jugak apa perasaan dea ..

dan jangan kita berjanji kalau dah tau kita tak mampu tunaikann ~

contoh nyaa , 'aku janji aku tak kan tinggal kan kau .. walaupun kau hilang tangan ke kaki .. aku tetap bersama dengan kau ' tapi hakikat nya betul ke sanggup jaga kalau si dia dah takde kaki nak jalan ?

lagi contoh , 'saya janji dekat awakk .. saya tak kan luka kan hati awakk .. saya tak kan biar awak nanges .. saya akan sentiasa ada dengan awakk ~' huh geli ! boleh percaya ke ? mana kau tahu kau tak buat dea nanges ? kau tahu ke dea nanges ke tak ? eh emo pulakk :]

apa yang penting :

Always follow your heart, but never forget to take your brain with you too ^^


Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

0 comments :