The Sound of My Heart The Sound of My Heart: di sebalik ungkapan 'I am okay'

Monday, November 21, 2011

di sebalik ungkapan 'I am okay'


selamat malam ^^

andai kata kita dapat sesuatu yang dah lama kita idamkan .. mesti rasa happy melampau dan kita rasa nak kongsi dengan semua orang kann ?

bila kita sedih ? memang dalam hati akan rasa nak berkongsi dengan seseorang .. tapi siapa ? family ? kawan ? atau kekasih ?

tapi ada jugak orang yang suka simpan sendiri .. pendam dalam hati .. sembunyi kan dengan ungkapan 'I'm okay' 'aku takde apa apa laa' 'siapa kata aku sedih , mana ada !' dan cuba nak senyum .. haha aku selalu buat ^^

kadang kadang bila kita nampak seseorang tuh sedih , kecewa atau marah ,kita mesti nak tahu kenapa kann .. prihatin la kata kann .. tp ada masanya seseorang tuh tak nak cakap .. mengelak bila kita tanya .. jangan paksa !

ada kemungkinan seseorang tuh memang tak nak kongsi dengan kita .. mungkin sebab kita tak rapat dengan dea .. mesti dea takut takut nak cite .. itu hak dea .. jangan paksa ok ^^

maybe jugakk perkara yang dea sembunyikan tuh terlalu peribadi .. mungkin hal keluarga .. sapa tau kan ?

beri dea masa dulu .. jangan kacau emosi orang suka suka hati .. kang ada kau kena bunuh nanti .. haha tunggu dea cool down dulu .. lepas tuh tanya elok elok apa sebab dea sedih , marah ..

berkemungkinan jugak dea saja nak rahsia kan sebab nak tengok kesungguhan kita .. betul ke kita prihatin kan dea ? ke saja nak tunjuk baik ? ha ? mana tahu kann ..



"I'm fine . Thanks for asking . "

"Aku okay . Jangan risau laa ."

"Mana ada aku sedih "

"Betul la aku takde apa apa . Kalau tak percaya tanya hati aku . haha "

antara cara nak elak paling berkesan .. haha lagi lagi ayat yg last tuh ^^



Smile is easier than explaining why you are sad <3



Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

1 comments :

Unknown said...

sabar. semua ada hikmahnya. :3