The Sound of My Heart The Sound of My Heart: there's a chance

Thursday, July 5, 2012

there's a chance


hello :)

peluang ada di mana mana . kadang kadang peluang tuh datang berkali kali dalam hidup kita . cuma kita tak nampak ataupun tak reti nak hargai .

bila kita terlepas peluang yang telah diberi oleh Tuhan , ingat lah peluang akan datang untuk kali kedua . tapi bila sudah dapat peluang kedua , jangan lah sia sia kan . bukan senang nak dapat .

peluang untuk memperbaiki keputusan ujian . peluang untuk bahagia . peluang untuk dapat wang . peluang untuk berbaik dengan rakan . macam macam peluang ada dalam hidup nih .

kadang kadang kita terlepas peluang pertama . peluang kedua pula datang . dan untuk kali kedua kita buat kesilapan hingga terlepas peluang yang diberi . adakah peluang yang ketiga ?

mungkin Tuhan akan beri kita banyak peluang . tapi manusia ? manusia tak sempurna . jika kita ada buat kesilapan , buat mereka marah , kecil kan hati mereka . boleh ke mereka terima ? boleh ke mereka maafkan kita ? boleh ke mereka beri peluang kedua ?

mungkin mereka akan beri peluang kedua . tapi adakah mereka akan beri peluang ketiga kalau kita buat kesilapan yang sama . semua nya bergantung kepada hati masing masing .

apa apa pun . hargai lah peluang yang ada . guna sebaik mungkin . mana tahu peluang kedua tak sebaik peluang pertama . siapa tahu kann ~


P E A C E
Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

1 comments :

K I L said...

bila fikir sejenak ,apa sebenarnya maksud peluang ni ? erm ,renungan bersama :)