The Sound of My Heart The Sound of My Heart: Jodoh itu rahsia ALLAH SWT

Tuesday, April 3, 2012

Jodoh itu rahsia ALLAH SWT

SEKUAT mana saya setia ,
SEHEBAT mana saya merancang ,
SEJAUH mana saya menunggu ,
SEKERAS mana saya bersabar ,
SEJUJUR mana saya menerima awak ,

Jika ALLAH tidak menulis jodoh kita bersama , kita tetap tidak akan bersama .
walaupun kita sentiasa dekat , kita banyak persamaan , tidak ada apa yang boleh dilakukan jika memang bukan jodoh kita .


wahai Adam , jika benar kau kasih kan Hawa (wanita) itu ,

Bawalah dia ke jalan ALLAH ,
Nasihatilah dia ,
Perbetulkan kesilapannya ,
Jaga lah dia dengan baik ,
Kasihanilah dia ,
Lindungi lah dia ,
Berilah kasih sayang kepada nya ,
Hargai lah dia ,
Ucapkan lah terima kasih atas kelebihan nya ,
Bersabar dengan nya ,
Terima dan cinta kekurangan nya ,
Jadi Imam terbaik dan redha kepada nya .

Moga dia menunggumu di Syurga sebagai Bidadarimu . Aminnn ~


Cinta itu kejujuran kerana cinta tidak pernah memaksa..
Cinta itu murni kerana cinta memerlukan ketulusan hati..
Cinta itu kekuatan kerana cinta memerlukan ketabahan..
Cinta itu kesabaran kerana cinta menguji keimanan..
Cinta itu keredhaan
kerana cinta pemberian Tuhan..
Cinta itu kemaafan kerana cinta sangat sensitif..
Cinta itu kesetiaan kerana cinta hanya pada yang satu..
Cinta itu persahabatan kerana cinta asasnya kepercayaan..
Cinta itu inspirasi kerana cinta membina kekuatan.




Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

0 comments :