The Sound of My Heart The Sound of My Heart: Love and Friendship

Monday, December 5, 2011

Love and Friendship


selamat petang :)

cinta dan persahabatan . mana lebih penting ?

cinta lagi penting ? tapi sebelum bercinta kena la bersahabat dulu kan ?

persahabatan lagi penting ? tapi tanpa cinta hidup nih macam kosong kan ?


tapi bukan kah persahabatan tuh wujud dulu sebelum bercinta ? masa kita mula mula masuk tadika pun kita bersahabat dengan semua orang . aku tak tahu la kalau ada orang dah mula bercinta masa kat tadika . apa yang aku cakap nih majoriti !

friendship is best relationship in this universe ! bila berkawan , kita bebas buat apa jea . boleh gelak kuat kuat , boleh cakap apa jea yang kita nak , berkongsi apa yang kita ada , tak payah cover cun or cover macho . betul tak ?

bila bercinta pulak , kita akan cuba sedaya upaya nampak sempurna di mata si dia . sedangkan kita kena jadi diri sendiri . buat apa seksa diri untuk orang lain ? be yourself and enjoy your life !

kadang kadang ada orang bila bercinta tak ingat duniawi . lupa kawan kawan . lupa family . haihhh apa mau jadi ? haha tapi bila ada problem , bergaduh , putus cinta , baru ingat nak carik kawan , nak mengadu sana sini . baru ingat nak luangkan masa dengan family .

walau apa pun yang jadi , kena la seimbangkan antara kekasih dan sahabat . dua dua nih penting . jangan sampai terlalu asyik bercinta sampai tak sedar ada kawan yang terasa . setiap orang pun ada perasaan apa . tapi kena ingat jugak . jangan sampai lupa si dia bila sibuk berseronok dengan kawan kawan . kang ada yang merajuk sebulan tak nak makan ! haha



cinta datang dan pergi . jadi jangan terlalu bangga dengan cinta .

jangan harap kawan yang baik kalau diri sendiri masih terumbang ambing .

keluarga tetap diutamakan !
Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

0 comments :