The Sound of My Heart The Sound of My Heart: trouble here, trouble there ~

Thursday, June 19, 2014

trouble here, trouble there ~

assalamualaikum :)

pernah dengar lagu Lenka -  Trouble is a Friend ? 

"Trouble he will find you no matter where you go,
No matter if you’re fast, no matter if you’re slow"

masalah nih memang tak akan berhenti, tak akan habis. satu masalah selesai, nanti datang pulak masalah lain. bosan kan ? tapi kau kena ingat, masalah tak kan datang suka suka. mesti akan ada kesan dalam hidup kita lepas tu.


semua orang ada masalah sendiri. ada ke yang bahagia sepanjang masa, tak ada masalah sikit pun ? kau tengok ada orang senyum memanjang, cakap tak henti, ketawa terbahak bahak tuh tak ada masalah ke ? bukan semua orang suka tunjuk yang dia ada masalah. masalah ni datang dalam macam macam bentuk. masalah keluarga, masalah kerja, masalah duit, masalah hati, kesihatan, negara. macam macam lahh ~ 

dan kadang kadang masalah yang datang tuh kita rasa teramatlah berat. sampai kan kita akan rasa taknak teruskan hidup lagi. rasa tak mampu nak tanggung dugaan yang datang. tapi apa boleh buat kan. nak taknak kau kena lalui jugakk. kau kena teruskan. walau seribu kali kau kata kau tak kuat, tapi itu je pilihan yang kau ada. be strong ! prove to the world that you are strong enough to face all the problems. 


 jangan putus asa. jangan salah kan takdir. aku pun pernah suatu ketika timbul rasa nak mengalah sebab tak tahan dengan dugaan. yaa I admit ~ amek masa jugak untuk aku sedar. yelah dugaan bertimpa timpa, aku pun tak duga akan diuji macam tuh sekali. tapi lama lama aku sedar, Tuhan beri aku ujian sebab nak tengok tahap kekuatan aku, tahap keimanan aku, dan paling penting tahap kesabaran aku. dan aku sedar Tuhan tak kan uji hambaNya melebihi kemampuan dirinya. Tuhan uji sebab sayang. dalam berjuta umat manusia, Dia pilih kau untuk diduga. nampak tak kasih sayang ALLAH ? 


jangan mengalah. kalau rasa dugaan tuh terlalu berat, terlalu membebankan, cari sahabat untuk luahkan. kongsi masalah sama sama. mungkin dia tak boleh tolong selesaikan, tapi sekadar dapat lepaskan tekanan pun dah cukup kan. dari simpan lama lama. nak jadi pekasam ? kihkih 



"dear friends, I know we just met. And I didn't know you so well. But if you have problem or anything, please ~
I can be your ear to listen, a shoulder to cry on and a heart to care. That's all I can do."

sincerely, rk 

Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

12 comments :

Blog Sang Pria said...

owhhh.. owner nie ke yang sudi balas entry saya.. semalam baru jenguk entry awak nie.. tak sangke dapat jugak, persinggahan saya semalam dibalas.. hurmmm.. saya suke entry awak nie.. ada kaitan sikit dengan diri saya.. hehehe..

PearlKaz said...

just what i need right now.. a motivation to face my problem.. hurmm..
thanks sbb sudi singgah blog kite.. ;)

farwizah said...

Thanks for ur motivation

Unknown said...

isi beritanya sangat bagus, salam sehat dan sejahtera dari kami :)
Eye Care Softgel
Kuding Plus Tea
Pilose Antler Capsule
Slimming Capsule Green World
Vig Power Capsule

Unknown said...

salam kenal untuk semuanya, kami agen pusat herbal indonesia menyediakan produk herbal berkualitas tinggi yang mampu mengatasi benjolan dibawah dagu , benjolan di pundak , benjolan dibawah rahang , nyeri sendi bahu kanan

seri said...

Allah sentiasa ada utk kita...subhanaALLAH

Singi said...

Never give up !! Dan jangan pernah sakiti takdir. Sukses ya!
Kontraktor Pameran
Jasa Pembuatan Booth Pameran

seri said...

kekadang rasa down , namun kene sentiasa berfikir positif.

ummiseri

seri said...

betul setuju juga utk hal ini

vita

Singi said...

Setuju yaa
Kontraktor Pameran
Jasa Pembuatan Booth Pameran
Jasa Buat Booth
Vendor Booth Pameran

Singi said...

Salam kenal ya
Kontraktor Pameran
Jasa Pembuatan Booth Pameran
Jasa Buat Booth
Vendor Booth Pameran

ZgJoker.Site said...

someone can know you but not know your character
Joker Slot | Fafaslot | Joker Slot | Sv388 | IDNPlay | Fafaslot | Joker123 | Joker Gaming | Sabung Ayam Sv388 | Fafaslot | Joker Gaming Slot | Vivoslot | Sabung Ayam Online