The Sound of My Heart The Sound of My Heart: perpisahan itu ~

Tuesday, June 5, 2012

perpisahan itu ~

 
perpisahan itu selalu terjadi kepada insan yang bercinta ~ lalala ~


kepada insan bercinta je ke ? yang tak bercinta tuh tak pernah tahu erti perpisahan ke ? yang tak pernah tahu macam mana rasa bila berpisah tuh , untunglahhh ~ :D


perpisahan terbahagi kepada tiga .


perpisahan hidup
perpisahan nih selalu nya dialami oleh pasangan yang bercinta . bila cinta tak dapat restu atau pun ada halangan dalam percintaan . kadang kadang bila berpisah sebab cinta ni rasa nya sakit gilaaa kan ? lebih lebih lagi bila kita dah beri sepenuh hati, seluruh kasih dan sayang kat pasangan kita . alahaii hancur hati bila terpaksa berpisah . sama juga macam cerai hidup . tak siapa nak bercerai :(


tapi setiap yang berlaku ada hikmah nya kan ? mungkin perpisahan tuh terjadi sebab kita memang tak ada jodoh dengan orang tu . ataupun ada orang yang lebih baik untuk kita . Tuhan tahu apa yang terbaik untuk kita . jadi , sabar dan tunggu saja :)


perpisahan mati
lebih kurang cerai mati . berpisah untuk selama lama nya . mati itu pasti kan ? cuma kita tak tahu bila waktu nya . kita tak kan tahu siapa yang akan pergi dulu . berpisah disebab kan kematian rakan , kekasih atau pun family .


tak salah kita bersedih kerana kematian seseorang . tapi kita tak boleh menolak takdir . sebab mati itu pasti . dan itu ketentuan ALLAH :)


perpisahan 'benda'
berpisah dengan sesuatu barang pun kadang kadang menyakit kan . lagi lagi bila benda tersebut ada sentimental value . cewaahhh ! haha takpun kita kehilangan haiwan peliharaan kita . kucing kena langgar ke . burung tercekik tulang ke . ikan tersedak susu ke . haihh sedih tuhhh .


yang patah tumbuh , yang hilang berganti :)




Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

1 comments :

Unknown said...

semua ada hikmah nya yg tersendiri..