The Sound of My Heart The Sound of My Heart: the past and the future

Saturday, March 3, 2012

the past and the future


hey there :)

learn from the past

semua orang pernah melakukan kesilapan . takda sapa yang terlepas dari melakukan kesilapan . walau apa jawatan yang dipegang . tetap tak kan lari dari melakukan kesilapan .

kadang kadang kesilapan itu bagus untuk memperbaiki diri .. kalau tak , kita tak kan sedar mana kelemahan kita . kita akan cuba tak ulang lagi kesilapan yang sama .

kadang kadang Tuhan pertemukan kita dengan orang yang salah . kenapa ?

orang yang salahh tuh tak ditakdirkan untuk kita selamanya . dia hadir cuma untuk menberi pengajaran . supaya bila kita dah jumpa orang yang betul ditakdirkan untuk kita , kita tak akan buat perkara yang pernah berlaku kat kita dulu . nak ke orang yang kita sayang terluka sebab perbuatan kita ? perbuatan yang buat kita sakit hati dulu . learn from it !

live in the present

jangan menyesal apa yang dah berlaku . apa yang dah belaku biar kan jee ~ hargai kehidupan sekarangg . jangan fikir perkara negatif .

kadang kadang kita fikir kehidupan kita sangat teruk . sangat tragis ! sangat slow ! lebih banyak derita dari bahagia . tapi kita tak tahu kehidupan orang lain . mungkin hidup dorang lebih sengsara . sapa tahu kan ?

perkara pahit tuh laa buat kita sedar hidup tak selalu indahh . ada pasang surut nya :)

hargai kehidupan kita sekarang . dan jangan perlekehkan hidup orang lain .

hope for the future

berdoa laa agar kehidupan kita akan datang lebih bermakna . setiap orang berhak hidup bahagia . berhak menikmati kehidupan kat dunia nih . dan insya-ALLAH moga bahagia jugaa di akhirat . aminnn ~ :)


"rajee rajee , raje nih comel laa ~"haha tersipu sipu aku dibuatnyaa hihik :D
sambutan maulidur rasul agak hambar tahun nih , tapi makanan sedap !
err result bio ,fail lagi . eh english dapat A+ . heee :>
kenapa ayat aku dalam entry nih macam terlampau matang ? >.<



Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

0 comments :